Palvelun sopimusehdot ja turvallisuusselosteet
Toimitusehdot
Turvapuhelu Suomi Oy (y-tunnus: 3273090-5) (jäljempänä verkkokauppa) myy palveluita ja tuotteita (jäljenpänä tuotteita) yksityishenkilöille Suomeen (jäljenpänä asiakas). Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Verkkokaupan yhteystiedot:
Sähköposti: asiakaspalvelu@turvapuhelu.fi
Puhelin: 09 25 163 173
Postiosoite:
Turvapuhelu Suomi Oy
Mediatalo, Puistotie 2, 62100 LAPUA
Tilaaminen
Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.
Maksaminen
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.
Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.
Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/
Maksutavat
Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla.
Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.
MobilePay:
Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.
Pivo:
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/
Jousto lasku ja osamaksu:
kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.
OP Lasku:
Joustava tapa maksaa verkko-ostokset. Kaikkien pankkien asiakkaille. OP Laskulla voit tehdä enintään 5 000 euron suuruisia ostoksia ja maksaa ne korottomasti pois 45 vuorokauden sisällä. Halutessasi voit pilkkoa laskun useampaan maksuerään. Ostoksesi näkyvät yhdessä paikassa, joten pysyt helposti perillä rahan käytöstä. Luottorajan avulla pidät kulutuksen haluamissasi rajoissa. Saat laskut kätevästi sähköpostiisi. Verkkopalvelussamme näet tietoja OP Laskun käytöstäsi ja tekemiesi ostosten summan. Voit käyttää OP Laskua, jos olet maksukykyinen yli 20-vuotias, ja sinulla on suomalaisen pankin verkkotunnukset. Lisätietoja OP Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/op-lasku
Alisa Lasku on joustava ja turvallinen maksutapa. Maksutapa sopii kaikille yli 20-vuotiaille kuluttajille kaiken tyyppisiin ostoksiin. Halutessasi voit jakaa laskun pienempiin osiin ja maksaa takaisin jopa 60 erässä. Lisätietoja Alisa Laskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/
Alisa Yrityslasku on joustava ja turvallinen maksutapa yrityksille. Maksutapa sopii kaikille suomalaisille yrityksille yhtiömuodosta riippumatta. Ostajan osto-oikeus varmennetaan kokonaan digitaalisesti ja ostotapahtuma vie vain muutaman minuutin. Yritys voi itse valita sopivan maksuajan kolmesta eri vaihtoehdosta: 14 päivää, 30 päivää tai 60 päivää. Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/
Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot
Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta
Toimitus
Palvelun toimitus alkaa siitä hetkestä minkä asiakkas on määritellyt tilauksen yhteydessä palvelun soittokalenteriin, ja jatkuu niin pitkään kuin asiakkaan tilaus on voimassa.
Tilauksen keskeyttäminen tai peruuttaminen, irtisanominen ja palautukset, virhevastuu ja reklamaatiot
Tilauksen keskeyttäminen tai peruuttaminen
Turvapuhelu Palvelun määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti jos tilausta ei asiakkaan toimesta uusita. Jatkuvan kestotialuksen asiakas voi laittaa tauolle tai irtisanoa milloin tahansa yhtä vuorokautta ennen seuraavan maksun veloitusta oma.turvapuhelu.fi hallintaportaalista. Vaihtoehtoisesti lähettämällä peruutukset/irtisanomisen sähköpostilla asiakaspalvelu@turvapuhelu.fi vähintään 14 arkipäivää ennen seuraavaa maksun veloitusta. Asiakaan peruuttaessa/keskeyttäessä toistuvaistiluksen, asiakkan tili ja tilaukset jätetään järjestelmään mahdollista jatkotilausta varten.
Irtisanominen ja asiakastilin poistaminen
Asiakas voi myös irtisanoa ja poistaa asiakastilinsä ja poistaa kaikki hänen tilaukseen liittyvät tiedot ja tapahtumat hallintaportaalin kohdasta "Omat tiedot / tilin poistaminen".
Palautukset, virhevastuu ja reklamaatiot
Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse. Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.
Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus ei koske sähköisiä tuotteita tai palveluna annettuja soittoja. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi sekä tilinumerosi mahdollista maksunpalautusta varten.
Maksupalautuksen edellytyksenä on, että tuotetta ei ole käyttöönotettu, toisinsanoen soittokalenteria ei ole käynnistetty. Palautusoikeus ei koske sähköisesti toimitettuja tuotteita tai puhelinpalveluun liittyviä aika- tai lahjakortteja.
Henkilötietolain 10 §:n mukainen henkilörekisteriseloste
Rekisterin nimi: Turvapuhelu Suomi Oy:n Palveluiden asiakas- ja henkilörekisteri
Rekisterinpitäjä
Turvapuhelu Suomi Oy
Rekisterin vastuuhenkilö
Tietojärjestelmän pääkäyttäjä Markku Virtanen, Turvapuhelu Suomi Oy
Muun kuin tietojärjestelmässä olevan rekisterin vastuuhenkilö
Rekisterin vastuuhenkilöiden tehtävänä on mm.:
- Toimia tietojärjestelmän pääkäyttäjänä.
- Huolehtia, että tietojärjestelmää käytetään asianmukaisesti.
- Tarkistaa käyttöoikeudet tarvittaessa, kuitenkin vähintään kerran vuodessa.
- Huolehtia tietosuojauksesta.
- Huolehtia, että järjestelmän käyttö ohjeistetaan ja käyttäjille järjestetään riittävä koulutus.
- Huolehtia järjestelmän ylläpitoon liittyvistä tehtävistä.
Rekisteriasioita hoitava(t) henkilö(t)
Pääkäyttäjä(t): Markku Virtanen
Muut rekisteriasioita hoitavat henkilöt / ryhmät:
Turvapuhelu Suomi Oy, sekä tutkimusprojektin henkilötiedoista vastaavat vastuuhenkilöt.
Rekisteriasioita hoitavan henkilön tulee antaa tarkempia tietoja rekisteristä sekä rekisteröidyn oikeudesta saada tarkastaa ja oikaista itseään koskevat tiedot.
Rekisterin käyttötarkoitus
Turvapuhelu -palveluiden ylläpitäminen.
Rekisterin pitämisen peruste
HetiL 8§, Henkilötietoja saa käsitellä: 5) jos rekisteröidyllä on asiakas- tai palvelussuhteen, jäsenyyden tai muun niihin verrattavan suhteen vuoksi asiallinen yhteys rekisterinpitäjän toimintaan (yhteysvaatimus);
Rekisterin tietosisältö
Rekisteröityneen henkilön: nimi, osoite, puhelinnumero, Rekisteröityneen henkilön ilmoittamat, muut palvelun käyttämisen kannalta tarpeelliset puhelinnumerot.
Rekisterin säännönmukaiset tietolähteet
Rekisteröityneen oma ilmoitus rekisteröityessä.
Säännönmukaiset henkilötietojen luovutukset
Rekisterin säännönmukaiset henkilötietojen luovutukset:
- Henkilötietoja ei luovuteta
- Rekisterin sisäinen käyttö
- henkilörekisteriä käytetään Turvapuhelu -palveluiden tuottamiseen.
Rekisterin yhdistäminen muihin rekistereihin
Ei yhdistetä muihin rekistereihin
Rekisterin suojaaminen
Rekisteri sijaitsee palvelimella, joka on lukitussa tilassa. Palvelimet on suojattu palomuureilla ja salasanoilla ja salaavilla järjestelmillä. Henkilötietoihin pääsevät käsiksi henkilöt, joille on annettu siihen oikeus.
Käyttö on rajoitettu käyttöoikeuksilla. Henkilö poistetaan rekisteriohjelman käyttäjäryhmästä henkilön siirtyessä pois niistä tehtävistä, joita varten hänelle on myönnetty käyttöoikeus.
Henkilörekisterin ja rekisteritietojen säilytys, arkistointi ja hävittäminen. Rekisteröityneen tiedot säilytetään sähköisessä muodossa. Tiedot hävitetään rekisteröityneen pyynnöstä tai ne poistuvat automaattisesti jos rekisteröitynyt ei käytä kansalaisverkkoa puoleen vuoteen.
Tarkastusoikeus
Rekisteröity voi esittää tarkastusoikeutta koskevan pyynnön henkilökohtaisesti tai kirjallisesti rekisterin vastuuhenkilöille. Tarkastusoikeus toteutetaan varaamalla rekisteröidylle tilaisuus tutustua paikan päällä em. tietoihin. Pyydettäessä tiedot annetaan myös kirjallisesti. Tarkastusoikeus toteutetaan pääsääntöisesti kahden viikon kuluessa pyynnön esittämisestä. Rekisteröidyn tarkastuspyyntö- lomakkeita on saatavana kuntayhtymän sekä yksiköiden toimistoissa. Rekisteriin ei sisälly sellaisia tietoja, joiden osalta tarkastusoikeutta ei voisi toteuttaa.
Tiedon korjaaminen
Järjestelmän käyttäjä huolehtii työn puolesta itse huomaamansa virheen korjaamisesta välittömästi.
Rekisteröity voi esittää korjauspyynnön joko suullisesti tai kirjallisesti rekisteriasioita hoitaville henkilöille . Tiedon korjaamisesta päätetään pääsääntöisesti kahden viikon kuluessa vaatimuksen saapumisesta.
Kielto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää antamasta häntä koskevia tietoja muihin kuin kohdassa 9A mainittuihin tarkoituksiin. Kielto-oikeutta koskevia lomakkeita on saatavana kuntayhtymän toimistossa sekä yksiköiden toimistoista.
Verkkosivukävijän tietosuojaseloste
Rekisterinpitäjä
Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa
Rekisterin nimi ja rekisteröidyt
Turvapuhelu Suomi Oy:n verkkosivustokävijä.
Mikä on henkilötieto?
Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojen suojaus
Kauanko henkilötietoja säilytetään?
Kenellä on pääsy henkilötietoihin?
Henkilötietoja käsittelevät vain ne henkilöt, joiden tehtävien kannalta käsittely on välttämätöntä
Yritys toteuttaa kaikki tarvittavat oikeudelliset, tekniset ja organisatoriset toimenpiteet varmistaakseen, että henkilötietoja käsitellään turvallisesti ja riittävällä suojaustasolla. Tämä koskee sekä sisäisesti Yritystä, että kolmansia osapuolia joiden kanssa Yritys tekee yhteistyötä ja mahdollisesti jakaa henkilötietoja tarjotakseen palvelun. Vain henkilöillä, joiden tarvitsee käsitellä henkilötietoja yllä mainittujen tarkoitusten toteuttamiseksi, on pääsy henkilötietoihin. Kaikkia henkilötietoja käsitteleviä sitoo asianmukainen salassapitovelvoite.
Yrityksen alihankkijat ja yritykset samassa konsernissa kuin Yritys
Yritys voi käyttää alihankkijoita ja muita samaan konserniin kuuluvia yrityksiä Palvelun toteutuksessa. Alihankkijat tuottavat Yritykselle muun muassa tietoteknisiä palveluja. Alihankkijat ja samaan konserniin kuuluvat yritykset voivat käsitellä henkilötietoja Yrityksen lukuun. Tällaisessa tilanteessa, Yritys on velvollinen varmistamaan, että tällaisen osapuolen suorittama henkilötietojen käsittely tapahtuu tietosuojalainsäädännön mukaisesti ja vain siinä tarkoituksessa, josta Yritys rekisteröidylle ilmoittaa yllä olevassa taulukossa. Edellytyksenä henkilötietojen luovutukselle ja siirtämiselle on, että niitä saavat ja käsittelevät organisaatiot ovat sopineet Yrityksen kanssa sopimuksen henkilötietojen lainmukaisesta käsittelystä.
Viranomaiset
Yritys voi lakisääteisissä tapauksissa luovuttaa henkilötietoja viranomaisille, kuten poliisille.
Missä henkilötietojen käsittely tapahtuu?
Automaattinen päätöksenteko
Mitkä ovat rekisteröidyn oikeudet?
Henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeutesi:
- Sinulla on oikeus saada tietoa henkilötietojesi keräämisestä sekä käsittelystä. Henkilötietojen käsittelyn on oltava läpinäkyvää.
- Sinulla on oikeus saada pääsy henkilötietoihin eli pyytäessäsi saat tietää, mikäli Yritys käsittelee sinusta henkilötietoja. Olet myös oikeutettu jäljennökseen näistä henkilötiedoista, joita Yrityksellä sinusta on. Ilmoita pyynnössäsi selkeästi, mitä tietoja haluat saada. Tiedot ovat ilmaisia ja lähetetään sinulle kirjeenä Yritykseen tai muuten sähköisesti ilman tarpeetonta viivytystä (yhden (1) kuukauden kuluessa). Jos pyyntöjä on useita tai ne ovat monimutkaisia, voidaan määräaikaa pidentää kahdella kuukaudella. Määräajan pidennys on perusteltava sinulle. Jos sinulle ei pystytä toimittamaan pyytämiä tietoja, Yrityksellä on velvollisuus perustella se sinulle.
- Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi oikaisemista. On tärkeää, että Yrityksen käsittelemät tiedot sinusta ovat oikein. Jos muutat puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja muita yhteystietoja tai havaitset, että meillä on sinusta epätarkkaa, virheellistä tai puutteellista tietoa, sinulla on oikeus pyytää korjaamaan se.
- Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää henkilötietojen poistamista ja “tulla unohdetuksi” ilman aiheetonta viivästystä. Esimerkiksi, jos tiedot eivät enää ole tarpeen tarkoitukseen, johon ne on kerätty olet oikeutettu tulla unohdetuksi. Tätä oikeutta ei kuitenkaan ole jos Yritystä velvoittavat lakiin perustuvat velvoitteet estävät Yrtitystä poistamasta osia henkilötiedoista. Jos pyydät tietojen poistamista, Yritys poistaa kaikki tiedot sinusta, jotka on mahdollista poistaa. Yritys kuitenkin poistaa henkilötietosi ilman erillistä pyyntöä sen jälkeen, kun tietojen säilyttämiseen ei enää ole laillisia tai muita velvollisuuksia.
- Sinulla on oikeus pyytää, että Yritys rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä tietyissä tilanteissa. Henkilötietoja voidaan rajoittaa esimerkiksi, jos olet pyytänyt korjaamaan henkilötietojasi ja meillä kestää toteuttaa pyyntösi. Tällaisessa tapauksessa rajoitamme käsittelyä, siksi ajaksi kun olemme toteuttaneet pyyntösi.
- Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus saada toimittamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, sekä halutessasi siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle. Sinulla on mahdollisuus saada tietosi siirrettyä suoraan toiselle rekisterinpitäjä vain, jos se on teknisesti mahdollista.
- Tietyissä tilanteissa sinulla on oikeus vastustaa tietojesi käsittelyä eli pyytää, ettei henkilötietojasi käsitellä ollenkaan. Tällaiseen vastustamisoikeuteen olet oikeutettu kun tietojen käsittelyn oikeusperuste on oikeutetun edun toteutuminen (katso yltä milloin käsittelymme oikeusperuste on oikeutettu etu). Määrittele meille pyynnössäsi, mitä käsittelyjä vastustat.
Mihin voi tehdä valituksen?
Tämän tietosuojaselosteen päivitys
Käyttäjän tietosuojaseloste
Rekisterinpitäjänä
Rekisterin nimi ja rekisteröidyt
Mikä on henkilötieto?
Oikeusperuste ja henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
- Sähköpostiosoite
- Matkapuhelinnumero
- Nimi
- Postiosoite
- IP-osoite
- Kirjeet, laskut ja muu sisältö, kun on saapunut palveluun
- Sisällön mukana tulevat muut tiedot, kuten lähettäjä- ja laskujen maksamistiedot
- Omat tiedostot, jotka käyttäjä lataa palveluun
- Palveluiden käytöstä kerättävät tiedot (kuten kirjautumistiedot, sisällön katselu, laskujen maksaminen, postilaatikon jako)
- Käyttäjä
- Yritys (kun Palvelua käytetään ja sähköposti lähetetään Yritykselle)
- Yritys (joka kerta sisäänkirjautumisen yhteydessä)
- Yritys voi jatkuvasti päivittää käyttäjän henkilötunnusta, osoitetietoja ja nimeä tarkistamalla sen Väestörekisterikeskuksen Väestötietojärjestelmästä, jotta henkilötiedot ovat ajan tasalla ja oikein.
Oikeusperuste:
Henkilötietojen suojaus
Kenellä on pääsy henkilötietoihin?
Missä henkilötietojen käsittely tapahtuu?
Mitkä ovat rekisteröidyn oikeudet?
Tällaisessa tilanteessa ole yhteydessä Yritykseen osoitteeseen tietosuoja@turvapuhelu.fi.
Mihin voi tehdä valituksen?
Tämän tietosuojaselosteen päivitys
Saavutettavuusseloste
Seloste on päivitetty 23.06.2023.
Tämä saavutettavuusseloste koskee Suomessa käytettäviä Turvapuhelu Suomi Oy:n selainkäyttöliittymiä ja mobiilisovelluksia (jatkossa Palvelu/Palvelut).
Saavutettavuuden tila
Turvapuhelu Suomi Oy:n Palvelut täyttävät saavutettavuuden vaatimukset suurelta osin. Tavoitteenamme on korjata saavutettavuuden osalta vajavaiset kohdat kuluvan vuoden aikana.
Mahdollisesti ei-saavutettava sisältö
Näyttökokoihin ja vaaka/pysty muutokseen liittyvät kierto-ongelmat
Osassa mobiililaitteita saataa esiintyä käytettävyyshaasteita, varsinkin jos ruudun automaattinen kierto on aktivoitu.
Puuttuvat vaihtoehtotekstit
Kuvien vaihtoehtotekstit (ruudunlukijalle) saattavat puuttua joistakin näkymistä. Täydennämme puuttuvat tekstit kuluvan vuoden aikana.
Palaute
Mikäli huomaat sovelluksissamme saavutettavuuspuutteita, otathan meihin palveluntarjoajana yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@turvapuhelu.fi. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt viestissä yhteystietosi. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon.
Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.
Yhteystiedot aluehallintovirasto:
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@avi.fi
0295 016 000